czwartek, 27 września 2012

Krem z cukinii

Dziś serwuję krem z cukinii z prażonym słonecznikiem z dodatkiem sosu śmietanowo- pleśniowego :) Jednym słowem jesienny sezon na gorące dania rozpoczęty!

 
                                       autorem zdjęć jest Hiś 

Z racji tego, że nie lubię sera pleśniowego podeszłam do takiego zestawienia bardzo sceptycznie, ale już po pierwszej łyżce stwierdziłam, że krem jest REWELACYJNY.

Zupa krem z cukinii


Składniki:

5 małych cukinii
ser pleśniowy  (użyłam sera dojrzewającego z porostem białej i przerostem niebieskiej pleśni)
mały kubek śmietany 18%
pestki słonecznika
0,75 l wody
2 kostki rosołowe warzywne
sól


Wykonanie: 

Cukinie dobrze umyłam, przelałam wrzątkiem,  pokroiłam drobno i dodałam do gotującego się bulionu. Gdy cukinia zrobiła się miękka zmiksowałam ją blenderem i doprawiłam solą. W międzyczasie uprażyłam pestki słonecznika na suchej teflonowej patelni.  Później zrobiłam sos: śmietanę zmiksowałam z serem pleśniowym. 
Na miseczki nałożyłam krem z cukinii, na wierzchu polałam sosem śmietanowo-serowym i posypałam prażonym słonecznikiem. A później to już tylko się zajadałam :)

Przepis na dzisiejsze danie znalazłam na blogu love affair on a plate. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym go nieco nie zmodyfikowała;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za wizytę na naszym blogu i pozostawiony komentarz:)