sobota, 17 listopada 2012

Muffiny cappuccino na sobotnie śniadanko :)

Tak, tak ...W leniwy sobotni  poranek, kiedy człowiekowi nie chce się otworzyć powieki, nie mówiąc już o wysunięciu palca spod pierzyny zdecydowałam się coś upichcić.

Jeszcze lekko zaspana zastanawiałam się co to ma być: ...coś łatwego ...coś smacznego, ...coś pachnącego,  ...coś delikatnego, ....coś pobudzającego i dającego energii.

No i udało się !

Wymyśliłam coś, co spełniało wszystkie moje oczekiwania :)

Kiedy jeszcze wszyscy spali upiekłam puszyste muffiny cappuccino. I tak wyglądało moje śniadanko:



PUSZYSTE MUFFINY CAPPUCCINO
(Za bazę posłużył mi ten przepis)


Składniki suche:
1,75 szkl mąki pszennej
1 cukier wanilinowy 
0,66 szkl cukru pudru
0,25 łyżeczki soli
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 4 łyżki cappuccino w proszku (dowolny smak, może też być kawa czarna sypana )

 Składniki mokre:
100 g stopionego masła
1 jajko
0,5 szkl mleka

Wykonanie:

* Dokładnie wymieszać wszystkie składniki suche.  Następnie dokładnie wymieszać składniki mokre. (dodałam roztopione masło jeszcze ciepłe). Na koniec do suchych składników wlać mokre i niedbale wymieszać. Przełożyć ciasto do foremek Piec w temperaturze ok 180 st.C przez ok. 20 min.

* Muffiny bardzo ładnie wyrastają i trzeba o tym pamiętać przy nakładaniu ciasta do foremek.
  
* Muffiny wychodzą rewelacyjnie delikatne i puszyste, a do tego niesamowicie pachną i smakują cappuccino :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za wizytę na naszym blogu i pozostawiony komentarz:)